Mikkels rejsebreve
Fredag og lørdag den 4. og 5. december 2009

I dag skulle vi ud at flyve. Den første flyve tur var rimelig sjov, fordi at jeg havde min psp med, og så spillede mig og Rasmus sammen i et spil. Den næste tur fandt vi desværre ud af at vi ikke måtte spille sammen, så det var lidt kedeligere. Og vi skulle flyve 12 timer. Og der var ikke engang fjernsyn! Så jeg blev nødt til at sove zZZZz. Da den tur var færdig skulle vi til endnu et fly, men turen var heldigvis ikke helt lige så lang. Det var nemlig kun 1 en halv time vi skulle flyve. Efter der var gået 1 en halv time var vi der endelig. Det var meget varmere end der hjemme - meget varmere! Men til gengæld vores hotel L total nedern. Vores senge var sten hårde. Men byen var meget fed, for der var et marked, hvor det næsten ikke kostede noget. Man kunne f.eks. få nudler for 4 og en halv krone og en is for 1 og en halv krone. Men så skulle vi i seng, men jeg kunne selvfølgelig ikke sove, fordi sengen var så sten hård.

Søndag den 6. december 2009

Morgenmaden var rigtig god, og det kostede heller ikke særlig meget. Efter vi havde fået morgenmad skulle vi sejle. Det var næsten kedeligere end flyve turen. Men efter det skulle vi køre i bil, og det var sjovt, fordi at det var så nogle bumpede veje vi kørte på. Så kom vi til vores hotel, hvor der var en total nuttet pige med mega store øjne, som viste os vej til vores bungalow. Da vi spiste frokost, fandt vi så ud af, at det her mad var endnu bedre. Vi skulle også lige nå at bade på stranden. Så skulle vi spise. Hvor jeg fik nudelsuppe.

Mandag den 7. december 2009

Vi fik morgenmad. Da vi var færdige med det, gik vi på stranden. Kl. 5 skulle vi ud i byen, der fik jeg en total sej trøje og en lys dims. Da vi kom ind på en restaurant, så jeg at man kunne få pizza. Det var første gang at jeg har set det i Thailand.

Tirsdag den 8. december 2009

I dag skulle vi på elefant tur, hvor man rider på ryggen, og det var virkelig sjovt. Vi skulle også ud at bade i et vandfald. Det var også sjovt. Elefanterne sprøjtede også vand på os, det var også lidt sjovt. Da vi var på vej til vandfaldet, skulle vi gå over en flod. Der var sten, som man kunne gå på. Da vi skulle hjem sad vi på et lad, og der var de der bumpede veje, som jeg sagde før (det gjorde vi også på vej op).

Onsdag den 9. december 2009

I dag var vi ude at bade.

Torsdag den 10. december 2009

I dag skulle vi på dykker tur, og snorkle. Jeg måtte desværre ikke dykke, fordi jeg var for lille. Men det var super sjovt alligevel. Jeg så en søagurk, en muræne og en klovnfisk nede i anemonerne. Vi var også et andet sted henne at snorkle, det var ikke helt så flot som det andet sted, men stadig flot. Der var til gengæld en masse fiskestimer og fisk i mange flotte farver. På hjemturen fik jeg det lidt dårligt, så jeg fik ikke noget mad den aften.

Fredag den 11. december 2009

I dag har været sidste dag her på Bamboo Bay Resort, så vi har slappet af og hygget. Lige inden aftensmaden var vi ude og sejle havkajak.

Lørdag den 12. december 2009

I dag skulle vi ud at rejse. Total nedern. Til gengæld skulle vi kun flyve i 1,10 timer. Så det var ikke helt så slemt, men vi skulle også flyve med et fly til, men det var heller ikke så langt. Det var kun 1,30 timer. I det sidste fly fortalt mig og Rasmus vitser til hinanden hele vejen, og det var sjovt. Da vi ankom til Cambodia skulle vi møde Thomas og hans familie (som er en af mine venner), og så havde vi det hyggeligt resten af tiden.

Søndag den 13. december 2009

I dag blev vi hentet af en taxi. Vi skulle ud til en flydende by. Da vi kom til søen, skulle vi først sejle lidt, inden vi kom til den flydende by. Da vi kom, var der totalt mange små skibe. De kom hele tiden over til vores skib og gik op og spurgte om vi ville købe noget. Vi så en krokodille farm og en flydende skole. Bagefter skulle vi hjem (til swimmingpoolen) Yes J . Bag efter vi havde været i poolen skulle vi i seng.

Mandag den 14. december 2009

Jeg ved godt at jeg hele tiden skriver i dag i starten, men det gør jeg altså igen. I dag skulle vi tidligt op (kl. 5 om morgenen) fordi vi skulle se solnedgangen bag et kæmpe stort og gammelt tempel. Men det var ikke helt så flot fordi at solen var 5-6 meter ved siden af. Så vi gik hjem igen og fik noget morgenmad. Bagefter skulle vi heldigvis i poolen. Men efter et stykke tid skulle vi ud at se nogle templer igen.

Tirsdag den 15. december 2009

I dag var vi i swimmingpoolen, og bagefter skulle jeg skrive postkort. Efter et stykke tid måtte jeg komme i poolen igen. Så skulle vi endelig have noget at spise. Vi fandt et sted der så rimelig godt ud, men så fandt vi ud af at man kun kunne få æg. Så Christian fik kun et, men så da han åbnede ægget så det totalt ulækkert ud. Så vi købte nogen nudler et andet sted. Da vi skulle flyve blev vi hentet af en taxi. Han kørte os ud til lufthavnen. Og så fløj vi.

Onsdag den 16. december 2009

I dag skulle vi flytte hotel til et andet hotel der var lige på den anden side af gaden. Bagefter gik vi en tur rundt om en sø der hedder Hoan Kiem. På turen så vi alt muligt. F.eks. vi så høns der gik frit rundt i byen. Og de holder ikke når der er en fodgængerovergang. Efter vi havde set endnu flere ting gik vi hjem.

Torsdag den 17. december 2009

I dag skulle vi ud at se en balsamerede mand/ udstoppet. Han hed ho chi minh, og styrede hele Vietnam. Vi så også hans hus det lignede en lille smule vietnamesernes huse fordi det var så lille.

Fredag den 18. december 2009

I dag skulle vi ud at sejle hvor vi havde nogle værelser på båden. Vi skulle over og se en grotte og imens vi var inde i grotten lavede vi en sang. Efter vi havde været ende i grotten skulle vi ud og sejle i kajak. Vi så en grotte da vi var ude og sejle i kajak. Da vi kom op igen fik vi noget at spise det var totalt flot indrettet og det smagte også godt.

Lørdag den 19. december 2009

Ingen kommentar

Søndag den 20. december 2009

I dag var vi stadig i toget. Da vi var kommet til hue som er en by, gik vi hjem til et hotel. Vi gik rundt og kikkede os lidt omkring, og så gik vi hjem.

Mandag den 21. december 2009

I dag blev vi hentet af en bus. vi kørte igennem et bjerg og kørte over et’ imens vi kørte. Da vi endelig kom begyndte det selvfølelig at regne, men vi blev heldigvis hentet af en taxi. Så kom vi til hotellet og det var ligeså fedt som det andet sted i cambodia! Vi tog lige en hurtig dukkert i poolen og hyggede os resten af tiden.

Tirsdag den 22. december 2009

I dag skulle min familie ud at kikke på alt muligt. Så mig Thomas og Christian skulle være alene hjemme. Vi spillede for det meste men legede også med plus-plusere. Da de kom hjem skulle vi ud og spise frokost og kikke på nogle flere ting. Da vi kom hjem til hotellet måtte vi heldigvis komme i poolen. Bagefter hyggede vi os.

Onsdag den 23. december 2009

I dag skulle vi på markedet for at besøge en butik hvor min mor skulle prøve noget tøj. Efter det skulle vi flytte hotel. Det hotel som vi næsten lige har fået er helt klart bedst (de har en større pool end det andet sted). Så skulle vi lige prøve den. J . Bagefter skulle vi have noget aftensmad. Endelig. Men først skulle vi lige ind i en skobutik, hvor mor, far, Annemette, Rasmus og Sofie havde bestilt nogle sko. Mens vi sad derinde bestilte jeg også et par sko. Med i prisen fik jeg også lige en motorcykel tur, og så skulle vi spise.

Torsdag den 24. december 2009

I dag… vent lige lidt. Er det ikke juleaften i dag. Jo det er juleaften i dag J . I dag var der sat en mellemstor scene op ude ved indkørslen. Men de brugte den ikke inden aftenen, og de spillede total højt musik hele dagen indtil vi skulle spise. Vi fik en held masse at spise, men der var intet gris eller and! Da vi var færdige, med at spise skulle vi lege pakke leg hvor jeg fik 5 gaver. Efter det skulle mor og Annemette vise en dans (sangen hed stayin’ alive). Så hyggede vi bare.

Fredag den 25. december 2009

I dag var vi i poolen i rimelig langt tid. Da det blev eftermiddag skulle vi gå hele vejen ind til byen, og få noget at spise. Da vi var på vej over til en restaurant, så var der en der kom til at køre i vandet, (med en motorcykel og det var en turist). Derefter fandt vi en restaurant og fik noget mad.

Lørdag den 26. december 2009

I dag var vi på stranden. Der var kæmpestore bølger, Og efter vi havde været på stranden, gik vi hjem, men på vejen hjem fik vi noget at spise, og jeg fik et par bade shorts. Da vi var kommet hjem skulle vi ud og have noget at spise. Det tog totalt langtid før maden kom men det smagte fint nok.

Søndag den 27. december 2009

I dag skulle vi køre i bus i total langt tid, men vi skulle først lige pakke, og bussen kørte først kl. 18. Imens hyggede vi og spillede pool.

Mandag den 28. december 2009

I dag sad vi stadig i bussen. Da vi kom frem, fik vi noget morgenmad, men det var nudelsuppe og det var for stærkt, så jeg gad ikke og have noget. Efter et stykke tid og da vi var færdige med at spise, kom der en bus til, som vi skulle med, men det var kun tre timer. Da vi var kommet til Buon Ma Thuot, kom vi til et hotel, som ikke var særlig godt, fordi strømmen går nogle gange.

Tirsdag den 29. december 2009

I dag skulle vi alt muligt f.eks. skulle vi ride på elefanter igen og sejle i udhulede træstammer, og vi så på et vandfald/vi badede i et vandfald ligesom jeg gjorde i Australien. Først kørte vi ud til vandfaldet, hvor der var en hængebro, som vi skulle gå over inden vi kom til det sted, som vi skulle bade. Det var en lille smule uhyggeligt. Da vi var færdige med at bade, gik vi tilbage over hængebroen og så var vi ved bilen igen. Vi så nogle aber i et bur, da vi var kommet tilbage. Jeg syntes det var synd for dem, men en af dem slog også Thomas lige i hovedet! Så kørte vi videre. Efter vi havde kørt i et stykke tid kom vi til elefanterne. Dem skulle vi ride på rundt om det kvarte af en stor sø og så bare lige igennem den. Bag efter skulle vi sejle i udhulede træstammer. Det var en lille smule kedeligt. Så kørte vi over til et hotel, hvor der var en meget beskidt pool. Da vi skulle til at sove gik strømmen hele tiden, og da vi endelig prøvede at slukke fjernsynet, så gik strømmen ikke mere.

Onsdag den 30. december 2009

I dag skulle vi ud og gå i en jungle. Vi så desværre ikke nogle dyr, bortset fra nogle køer. Vi så også en masse planter, som var specielle. Efter det gik vi op til bilen og kørte over til en lille landsby, hvor der var flere hængebroer end en, der var faktisk rimelig mange, men til sidst vænnede jeg mig til at gå over dem. Så skulle vi spise. Først fik vi sådan en lille snack, som der var ris! Ellers fik vi bare ris og nudler. Efter det gik vi over til bilen igen, og så kørte vi over til et storcenter. Her købte vi en kæmpe stor pose med nogle karamel bolsjer og et par høretelefoner til ipod. Der efter kørte vi til lufthavnen, hvor vi skulle flyve til Ho Ci Minh City (hotellet som vi skulle bo på var fem stjernet).
Torsdag den 31. december 2009 snart 2010

I dag… Hey vent lige lidt, er det år 2009 eller 2010? Det er vel 2009, er det ikke, jo det er så. I dag var vi på det fem stjernede hotel, og vi glædede os alle sammen til at se, hvad man kunne få til morgenmad. Vi fandt ud af, at man næsten kunne få alt 😀 . Men nu skulle vi i poolen. 😎

Efter vi havde været i poolen skulle vi i byen. Den var fuldstændig pyntet op, men det meste var fra jule aften som ikke var taget ned i nu, men fek.s kæmpe store misteltener der var lade ud af lys og kæmpe store jule træer der også var lavet ud af lys. Så skulle vi spise. Jeg fik hjemme lavede nudler med oksekød det tror jeg også de andre børn fik. Bag efter vi havde spist gik vi ud i byen igen. Efter cirka en halv time begyndte vi og lede efter et sted hvor man kan få is. Da vi fandt et godt sted fik vi noget godt is med 6-8 små kuler. Efter det gik op på hotellet. Sidste år havde vi lavet en nytårs qvis og så i år ser vi hvem der har vundet! Kan i gætte hvem der vandt… det var selvfølgelig mig! Og også lige mor. Men det siger vi ikke til nogen (man vandt 450 hvis man havde vundet alene men vandt kun 225 fordi jeg skulle dele med mor). Og så blev det 2010 .