Her vil Rasmus skrive lidt om sine oplevelser på turen
Søndag d. 6/1 2008
🙂 😀 😉 😲 😮 😎 🤩 🤨 🤭 😘 🤔 😥 😠 🤒 🙃  Kedeligt at vente ZzZzZzZ. "Kører vi snart mor!!!!."

Vores ferie startede i Kastrup lufthavn, hvor flere af vores venner vinkede farvel til os, da vi tog af sted til Frankfurt. Vi tog af sted til Frankfurt kl. 19:30 fuldt oppakkede og med tykke trøjer, for der var ikke alt for varmt.

Flyveturen var ikke den bedste jeg har prøvet, sæderne var lidt hårde og maden var en lille ostemad og en müslibar. Da vi landede i Frankfurt kl. 21:00 var vi alle trætte, for vi havde ikke sovet meget - hvis vi overhovedet havde. Vi fik ikke tid til at hvile os i lufthavnen, for vi skulle hurtigt videre til Singapore kl. 00:30.

Mandag d. 7/1 2008

Flyveturen til Singapore var meget bedre end den til Frankfurt, nok den bedste jeg har prøvet. Alle havde sin egen lille tv-skærm og alle fik en lille pakke med tæppe, pude, nøglering, høretelefoner og nogle sove briller, så der var helt mørkt. Vi fik fire måltider, så det var meget luksus (måske var det fordi turen varede 12 timer). Da vi endelig landede efter en lang og dejlig lur, var kl. 19:15. Hjemme i Danmark var den godt nok 12:15, men der er 7 timers tidsforskel mellem Danmark og Singapore.

Jeg blev overrasket over, hvor køligt der var i lufthavnen, men fik til gengæld også et chok over, hvor varmt der var udenfor 32-34 grader i skyggen, air-conditionen havde åbenbart stået på fuldt tryk og gjorde det også i alle andre huse.

Vi blev kørt til vores hotel, der hed Albert Court Hotel, af en hel bus, der kun var lejet til os.

På hotellet skiftede vi til lidt mere passende tøj og tog så med det samme en taxa til et sted kaldet Night Safari. Vi blev kørt rundt i et slags tog og så en masse sjove dyr. Nogle var dog meget almindelige som fx. løver, giraffer og hjorte. Christian var lidt bange og klamrede sig til os, men helt forståeligt, da der var meget mørkt og de fleste dyr gik frit rundt. Guiden fyrede et par jokes af som fx. da vi kørte i noget vand, sagde han, at der var krokodiller lige nede for fødderne af os. Min mor hoppede selvfølgelig på den med begge ben, men så kunne hun og Christian jo klamre sig til hinanden. De satte os af midt inde i ”junglen” for at vi selv kunne gå rundt og kigge på dyrene. Heldigvis var dyr som leoparder og gyldne vildkatte buret inde. Den bedste oplevelse var nok, da vi var inde i et aflukke med flagermus. Nogle af dem fløj så tæt forbi os, at man kunne mærke luften fra deres bevægelser. En af flagermusene var på størrelse med en hund. Den hang ned fra et træ og vi var lige ved at gå ind i den. De kom og hentede os med det sidste tog, der kørte kl. 23:30.

Vi tog en taxi hjem og fik os en god kort søvn.

Tirsdag d. 8/1 2008

Vi startede dagen med at få en god morgenmad på hotellet, efter det tog vi ud og købte et kamera ekstra, der kunne bruges til at tage billeder under vandet.

Vi tog ud til en ø med en slags svævebane, der gik under navnet Cable car - øen hed Sentosa Island. Vi kom på en guide tour, hvor vi startede med at komme ind i et akvarium, der hed Underwater World. Vi gik inde i nogle gange under akvarierne, så fiskene var alle vegne om os. Da vi var færdige gik vi over til en 3D-biograf. Det var super fedt og det føltes virkelig meget som om jeg selv var der. Pludselig begyndte det at øse ned med vand over alt. Nogle steder blev næsten helt oversvømmede. Men faktisk hjalp regnen os, for hvis den ikke havde været der, havde vi ikke nået delfinshowet. Det var super flot og delfinerne var faktisk lyserøde ligesom i historier. Det næste vi skulle se var en kæmpe statue af Singapores vartegn, nemlig Merlion, som er en fiskeløve - halv fisk, halv løve. På vejen hjem nåede vi lige at køre om kap (ned af et slags bjerg) i gokarts, jeg vandt selvfølgelig stort...!! Til slut tog vi en Cable Car hjem til Singapore igen. Der tog vi metroen til Chinatown, der er en del af Singapore, der skal forestille Kina. Vi fik os en kokosnød hver, som smagte rigtig godt. Vi fik også noget mad, som vi til gengæld ikke brød os så meget om!!

Efter vi havde spist ville Mikkel rigtig gerne hjem og vi fulgte hans råd.

Onsdag d. 9/1 2008

Vi blev smidt ud af hotellet kl. 10:00 og havde så en hel dag uden noget sted at bo. Vi vidste ikke helt, hvad vi skulle lave hele dagen, før vi kom forbi et meget stort marked, vi med det samme blev hevet ind i af sælgerne, der virkelig gerne ville sælge deres ting. Vi købte dog også nogle ting. Vi kom igennem mange både små og store markeder bare ved at følge vejen. Da vi skulle til at have noget mad, tog vi et par taxacykler og kørte i en halv time rundt i meget af Singapore. Vi endte i Little India, som er en del af Singapore, der skal forestille Indien (og det gør den). Mens vi ledte efter et sted at spise, fik vi en sukkerrørs drink, som smagte virkelig godt. Da vi endelig fandt noget mad var det i sidste øjeblik, og vi måtte spise det på vej ned til lufthavnen. I lufthavnen skulle vi ikke vente længe - vi fløj kl. 22:20 til Australien, mere præcist byen Darwin.
Torsdag d. 10/1 2008

Lige da vi landede var der brand varmt og da vi havde tjekket ind på hotellet ville vi lige sove en time, men sov lidt over os og det blev til 7. Da vi så endelig vågnede ville vi hurtigst muligt finde et sted at spise. Vi fandt et godt sted, men jeg fik det dårligt af min mad. Jeg fik det heldigvis bedre, da jeg fik et par shorts. På vejen hjem fra byen fik Mikkel et insekt i øjet. Vi var uenige om, om den havde tisset ham i øjet eller bidt ham, i hvert fald gjorde det rigtig ondt på ham. Da vi fik aftensmad kunne man tydeligt se, at hans øje var hævet.
Fredag d. 11/1 2008

Vi vågnede alle sammen meget tidligt fordi vi skulle på en tur to dags tur til Kakadu. Mikkel vågnede lidt senere, mens vi andre sad og spiste morgenmad. Hans øje var helt lukket og han kunne ikke åbne det. Mor og Mikkel tog derfor hurtigt af sted til hospitalet, på et meget upassende tidspunkt, for vi skulle køre til Kakadu om en time. Mikkel og mor nåede ikke at komme med bussen. Far, Christian og jeg prøvede alt for at få dem med og til sidst fandt vi ud af et sted, hvor vi kunne mødes med Mikkel og mor. Efter en lang køretur kom vi endelig frem til Kakadu. Vi skulle gå en lang tur ude i en regnskov. Det var hårdt, men til gengæld var det spændende og super flot. Da vi var færdige med turen kørte vi ud til et Aboriginals museum (Aboriginals er de indfødte i Australien). Det var spændende at se hvordan the Aboriginals udviklede sig og hvor langt bagud de stadig er til forhold til os. Så blev det jo spisetid og vi tog ud til et lille sted hvor vi fik en buffet. Efter maden skulle vi ud på en krokodille sejltur, hvor vi gerne skulle se nogle krokodiller. Det var meget spændende, men vi så aldrig nogle rigtigt, kun glimt af dem. Vi var de eneste på turen, som skulle på to dags tur. Derfor var vi også de eneste, der blev sat af på en lille lejr. Vi gik i poolen resten af dagen og fik aftensmad, ved en restaurant nær poolen.

Lørdag d. 12/1 2008

Vi blev hentet meget tidligt af en minibus, der kørte os til et sted hvor vi også skulle gå en lang tur.

Heldigvis ikke helt lige så lang som den i går, men den tog lang tid. Vi skulle allerede spise frokost efter turen, men det var også helt fint. Vi fik nogle gode burgere, mor og Christian fik fish and chips.

Så skulle der ses krokodiller, Vi skulle nemlig se JUMPING CROCODILLE. Det var helt klart den fedeste oplevelse på turen ind til videre. Krokodillerne sværmede om os de kendte vist båden (Kødbåden). Guiden, som var en dame, havde en lang pind hvor hun hængte kød på stak hun ud over vandet og så sprang krokodillerne op og prøvede at få fat på kødet. Vi så desværre ikke nogen hanner, kun hunner og de var kun omkring 3meter og kunne ikke blive støre, hvor der var en af hannerne der var 8,1meter, som desværre ikke gad, at komme frem. Efter den overvældende spændende tur skiftede vi chauffør og tog hjem.

Søndag d. 13/1 2008

Endnu en dag hvor vi skulle tidligt op på grund af endnu en tur, men i dag var det noget specielt. Vi skulle nemlig til Lichfield og se vandfald. Efter en lang køretur på 4 timer kom vi endelig frem til det første vandfald. Er du gal hvor var det flot og det næste med. Så blev det endnu en lang køretur, til et sted hvor vi skulle have frokost. Da vi kom frem til det næste vandfald, var det ikke alle der kun kiggede på vandfaldet, men de kiggede også efter krokodiller.

Ved det næste vandfald skulle der bades. Vi badede løs i jeg ved ikke hvor lang tid, men det var også bare det fedeste. Vi fandt en lille hule af en art, omme bag ved et af vandfaldende for der var mange (det er mig der sidder i et af vandfaldende på billedet!.). Efter badet skulle vi hjem ad. Ja endnu en lang køretur. Og så hjem i seng for vi skulle flyve til Alice springs meget tidligt næste morgen.

14. januar 2008

Tidligt oppe igen, men den her gang var det på grund af en flyvetur, til Alice Springs. Vi blev hentet af en bus der kørte til lufthavnen kl. 04:40 og skulle flyve kl. 06:00.

Da vi kom frem til Alice Springs var der koldt,” kun” 32o varmt i skyggen. Vi blev kørt til hotellet i taxa af en lidt spøjs fætter, men meget sød. Vi tjekkede hurtigt ind på hotellet for også at komme hurtigt ind til byen. Da vi havde købt de ting vi skulle have gik vi hjem.

På vejen hjem var klokken blevet omkring 1, så solen stod midt på himlen. Puh det var varmt, som en fisk i kogende vand ca. 42o i skyggen. Nogle gange blev det 49o i skyggen i Alice Springs.

Da vi endelig kom hjem skulle vi i poolen med det samme. NØJ hvor var det dejligt. Der blev vi resten af dagen undtaget spisetiden. Efter aftensmaden gik vi i seng! (Alice Springs er sindssygt øde på grund af varmen).

Tirsdag d. 15/01 2008

Vi nåede ikke at få så meget morgenmad, da vi skulle på endnu en tur. Det var en tre dags tur 500km fra den nærmeste by (som var Alice Springs).

Da vi havde kørt en times tid tog vi et hurtigt stop for at strække benene.

Der hvor vi stoppede kunne vi få lidt morgenmad. Så kørte vi endnu en times tid og skulle så strække benene igen, for det kunne vores guide vist godt lide at gøre. Jeg blev lidt overrasket da vi pludselig tog tre timer i træk uden at strække benene.

Da vi kom frem så det meget hyggeligt ud med små telte hist og her, men inde i teltene var der bare hedebølge man kunne ikke være der inde før kl. 10 om aftenen.

Vi nåede lige et døb i poolen før vi skulle videre til Kata-tjuta. Vi vandrede ind gennem to af hovederne (the Aboriginals(de indfødte) troede/tror at Kata-tjuta er deres forfædres hoveder).

Det var midt på dagen så det var brand varmt omkring 44o i skyggen. Det var super flot og spændende, men det var rart at blive færdig med det. efter det tog vi ud omkring 1km fra Uluru/Ayers Rock for at se solnedgangen det var vildt flot. Da vi ”endelig” kom hjem lavede vi steaks og pølser på bålet, det var så vores aftensmad. Efter maden skulle vi alle i seng hurtigt efter den lange dag.

Onsdag d. 16/01 2008

Vi skulle allerede op kl. 04:00 for det ikke blev for varmt at gå rundt om Uluru/Ayers Rock.

Det var en sjov og spændende tur rundt om den store sten og det var flot at se solens stråler lige så stille lyste stenen mere og mere op. Da vi var nået hele vejen rundt gav vores guide os en lille rundvisning i alle de spændende ting på stenen. Selv om at vi gerne ville måtte vi ikke bestige stenen, fordi det var et helligt sted for the Aboriginals.

Efter Uluru tog vi ud til et museum der viste os mere om the Aboriginals. Jeg fandt ud af lidt af deres sprog fx. ayala betyder dame og wahi betyder mand.

Der var også en af the Aboriginals der fortalte en historie på hans eget sprog, men der var heldigvis en af medarbejderne der oversatte. Efter historien fik vi en is og efter det satte vi kursen hjemad. Vi tog lige en pause for at samle brænde til det bål vi skulle lave aftensmaden på.

Vi tog hen til et nyt sted at bo for den sidste dag.

Det var lidt det samme som det andet, men med bedre muligheder for at lave ting og en bedre pool.

Der havde vi resten af dagen før vi skulle have bål mad. Det smagte rigtig godt, men vi var trætte efter den lange dag så det var i seng lige efter!

Torsdag d. 17/01 2008

I dag skulle vi til Kings Canyon. Vi blev vækket kl. 04:30 for så at køre til Kings Canyon kl. 06:00.

Det var det flotteste syn på turen så smukt!!!

Det var hårdt, men det var det hele værd en fed oplevelse for livet. Vi gik rundt i Kings i 3timer og 30 minutter. I den tid så vi en masse ting fx. ”Garden of Eden” (paradisets have), ”Amphitheatre”(et sted der ligner et teater i sten) og ”The Lost City” (sten kuber der ligner en by).

Efter den flotte tur tog vi hjemad til hotellet i Alice Springs igen.

Det var sindssygt kedeligt 5 timer i bussen intet at lave, men pludselig ligger der en anden tur bus midt på vejen og ”BRÆNDER” der står en masse mennesker om den. De mennesker, der var i bussen var ikke for smarte de begyndte først at tage deres bagage ud da bilen stod i fulde flammer, helt skudt i pæren. Til sidst kommer der et bump fordi alle hjulene sprang.

Til sidst kørte vi helt ud i grøften for at komme forbi.

Da vi kom hjem til hotellet købte vi nogle is og gik op på værelset og spiste aftensmad. Efter maden spiste vi isene og gik i seng fordi vi skulle flyve til Cairns næste morgen.

Fredag d. 18/01 2008

Mikkel, Christian og jeg tog lige en morgen dukkert i poolen før morgenmaden.

Da vi kom op igen, stod morgenmaden allerede på bordet, så vi satte os bare og spiste med mor og far.

Så skulle vi lige pakke helt færdig før vi gik ned og tjekkede ud kl. 10.

Efter vi havde tjekket ud tog vi ind til Reptile Center der lå inde i byen. Vi kom på det helt perfekte tidspunkt vi nåede lige at se det første rum med fossiler, da der startede et show derinde med nogle forskellige reptiler. Der var tre gekkoer og en slange jeg holdt alle de tre gekkoer og jeg ved ikke helt med Christian og Mikkel, men de holdt i hvert fald den store slange på 3 meter og mig med.

Det var spændende både at se og røre ved de forskellige reptiler.

Til sidst var der også en krokodille, men dem havde vi jo allerede set massere af.

Vi tjekkede ind i lufthavnen kl. 20 min. over 15. Vi købte to hat pins til mig og en T-shirt til hver af Mikkel og Christian. Efter indkøbene spillede vi et spil sorteper mest for Christians skyld. Vi fløj til Cairns kl. 10min. over 16. vi fløj i 2 og en halv time.

Da vi landede fandt jeg ud af det var sådan en fugtig varme ligesom i Singapore og derfor føltes det meget varmt vi kørte med en bus til vores hotel. Mikkel og jeg blev forbavsede over hvor stort hotellet var nærmest ligesom en lille by. Vi blev også kørt til vores værelse i en bil fordi der var langt. Det eneste vi nåede var en kop te/kaffe og så gik vi i seng.

Lørdag d.19/01 2008
Vi vågnede sent, hvorefter vi spiste morgenmad. Efter morgenmaden gik vi ned til poolen og badede. Vi blev i poolen helt indtil vi skulle have frokost. Da vi kom op så vi at vi alle var blevet helt røde, mest mig og især i hovedet.

Vi tog ind til byen for at kigge os lidt omkring. Vi kom blandt andet forbi en forretning med medicin og sådan noget. Der købte vi noget til at få det røde væk fra mit ansigt.

Da vi var færdige med by turen tog vi hjem til hotellet. Klokken var blevet mange så vi startede med at lave aftensmad lige da vi kom hjem. Efter maden opdaterede jeg den her dagbog og gik i seng lige bagefter for vi skulle tidligt op næste morgen og flyve i luftballon.

Søndag d. 20/01 2008
Vi stod op kl. 4 fordi der kom en bus og hentede os kl. 04:15. Den kørte os ud til luftballonen. Der var 5 luftballoner der ude. Vi kom i en med to kænguruer.

Der var brand varmt når man kom for tæt på, for der kom ild ud for at varme luften i ballonen.

Vi var tyve mennesker i ballonen, da vi fløj rundt over landskabet det var et rigtig flot syn og alle i luftballonen tog også billeder hele tiden.

Vi så også andet end det flotte landskab fx. wallabies som er små kænguruer og så, så vi også normale kænguruer.

Da vi landede skulle vi først hjælpe med at pakke hele ballonen ned. Efter det blev vi kørt til et sted, hvor vi fik en morgenmads buffet. Det var lidt af et discount sted, men maden var god så det var helt fint. Så tog vi hjem til hotellet og gik i poolen indtil, vi skulle have frokost. Frokosten bestod af fish and chips, som er fiskefilet med pomfritter. Vi fik også blæksprutte ringe og indbagte rejer. Resten af dagen blev vi på værelset. Efter aftensmaden, som bestod af pølser og kartoffelmos fik vi lidt kage og te eller kaffe. Så ventede sengen og……ZzZzZz!!.

Mandag d. 21/01 2008

Vi tjekkede ud fra hotellet kl. 10 fordi vi skulle have vores nye camper. Stedet hvor vi fik camperen hed KEA campers. Vi fik en helt ny camper der aldrig var blevet brugt før.

Da vi havde fået pakket den store bil kørte vi. Mikkel, jeg og Christian sad omme bag i og spillede kort, mens mor og far sad foran og styrede. Vi var ikke klar på at det bumpede så meget bag i, så alle de ting vi havde fremme fløj rundt. Nu ved vi så det og vi ved at alle ting skal stå fast.

Vi stoppede et sted hvor der var rigtig flot og stod og nød udsigten (på billedet).

Da vi havde kørt 10 minutters tid kom vi frem til et storcenter hvor vi fik lidt frokost og købte ind til aftensmaden. Vi købte også et par donuts til dessert.

Da vi så havde kørt 10 minutters tid igen kom vi frem til en camping plads hvor vi overnattede.

Tirsdag d. 22/01 2008

Vi vågnede alle sammen omkring kl. syv for at vi ikke havde alt for travlt, for vi blev nemlig hentet af en bus, der kørte os til havnen kl. 8.00. Turen til havnen var forbavsende lille. Vi kunne ligeså godt have været gået, for det varede ikke mere end fem minutter, selvom vi stoppede et par gange og samlede nogle andre op.

Selvom at turen i bussen ikke var lang skulle der nok gå et stykke tid, for turen i båden ud til Great Barrier Reef varede ca. en time. Far og jeg skulle betale lidt ekstra for vi skulle nemlig ud at dykke og ikke kun snorkle, men før det skulle vi lige trække i nogle våddragter, fordi der var nogle bittesmå jellyfish, som er små brandmænd der kan dræbe mennesker. Mikkel, Christian og mor sejlede med en glasbåd, hvor de kunne se fiskene og revet gennem bunden, der var af glas. Den tur kender jeg ikke meget til, men efter hvad jeg har hørt var det spændende.

Jeg ved til gengæld, at dykker turen (som jeg og far var på) var det fedeste jeg har prøvet i hele mit liv. Det var så flot med alle fiskene, koralerne, sø agurkerne og hele den gode oplevelse. Det var fedt at kunne bevæge sig 12 meter under vandet, uden vejrtræknings problemer.

Da vi kom op fra dykker turen fik vi frokost buffet på båden. Mens vi spiste var båden sejlet lidt længere ud på revet og var så stoppet. Der var vi alle ude og snorkle, men vi var alligevel lige så tæt på revet som da vi dykkede, for revet lå meget højere her. Da vi kom op på båden, som for resten var fra firmaet HA BA,, fik vi lidt eftermiddags kaffe. Så skulle vi hjemad. Turen hjemad til havnen var meget bumpet og vandet sprøjtede op på begge sider af båden. Inde på havnen valgte vi selv at gå i stedet for at tage bussen, for vi skulle nemlig ind til byen og købe noget sodavand, som mor og far havde lovet. Da vi kom hjem til campingpladsen, der har navnet Tropical Breeze, fik vi aftensmad og gik i seng !

Fredag d. 25. januar 2008

Den 23. og 24. var vi bare på campingpladsen i Port Douglas, men i dag den 25.....

Vi startede dagen med at køre op til Mossman Gorge, som er en regnskov. Vi holdt bilen nede på P-pladsen for selv at gå op til skoven. Det skulle vi aldrig have gjort, for vi var drivvåde, da vi kom op på toppen af bjerget som skoven lå på, da vi var blevet overrasket af et regnskyl. Regnvejret stoppede heldigvis lige da vi kom op. Der var meget tæt inde i skoven (ligesom i alle de andre). Vi kom til et sted, hvor man kunne bade, men det ville vi gøre på tilbage vejen. Efter vi var kommet over en sjov gyngende hængebro begyndte det at dryppe lidt ned, men det var egentlig meget dejligt.

Efter et par minutter blev vi overfaldet af et kæmpe regnvejr. En masse mennesker kom løbende mod os, fordi de var vendt om og løbet tilbage, men vi stoppede ikke. Vi kom forbi to naturfotografer, der var ved at pakke deres ting sammen på grund af regnen. Vi gik i cirka 5 minutter, før vi fandt en kæmpe sten vi kunne gå i læ under. De to fotografer, som vi fandt ud af kom fra Australien, gik også i ly her. Dem faldt vi så i snak med. Det var også meget spændende at høre hvad de sagde, især, at svampe var funky. Jeg fandt så ud af, at i Australien kalder man svampe for fungi. Efter vi havde stået under stenen i måske en halv time gad vi ikke vente mere, vi var jo allerede plaskvåde. Vi løb ud i det sammen med fotograferne, men vejen blev bare ved og ved. Endelig kom vi til hængebroen, som vi stormede over med fuld fart. Badestedet ænsede vi ikke, vi så kun nogle mennesker i bar overkrop. Da vi endelig nåede ud af regnskoven løb vi over i ly på toilettet. Far og jeg måtte ned til P-pladsen nede af bjerget for at hente camperen. I camperen fik vi endelig vores tøj af, der var lige så vådt som hvis vi var hoppet i vandet med tøj på. Min mor fyrede lige en dårlig vits af i camperen, den lød sådan her: ”Det kunne da være sjovt, hvis én af de der svampefotografer hed Bob, så kunne han jo hedde Svampebob”.

Efter den våde tur tog vi ud til en ø, der hed Cape Tribulation med en lidt funky båd. Da vi kom til lejrpladsen så vi, at det også havde regnet her, for vi skulle tjekke vores fødder for igler, hvis bare vi gik over på toilettet (der var oversvømmet). Der blev vi resten af dagen/aftenen til vi skulle sove.

Lørdag d. 26. januar 2008

Vi startede med at gå en tur på stranden, hvor der var højvande på tilbagevejen, så vandet gik op over en del af regnskoven. Efter turen tog vi af sted på en tur og væk fra campingpladsen. Efter turen tog vi tilbage til Cairns til en campingplads, som Mikkel var helt vild med på grund af, at den havde tre stjerner. Her kunne man tydeligt se, at det var Australia day, for de festede alle sammen og vi fik gratis mad og drikke.

Søndag d. 27. januar 2008

I dag skulle vi på en spændende tur. Vi lagde ud med at tage ud til stationen, hvor et gammeldags tog skulle tage os ud på den pæneste tur, men det kommer vi til. På stationen var der et museum over togets historie. Det kunne vi jo lige så godt se på, mens vi ventede på toget.

Endelig kom toget – et stort, flot tog og det var endda også gammelt indeni. Turen varede næsten to timer, men det føltes som en halv time, fordi det var så spændende og flot. Vi kørte over/under eller forbi mange vandfald og vi havde udsyn over alt. Byen (Cairns) var meget flottere oppe fra end når man gik rundt i den. Da togturen var færdig var vi i byen Kuranda. Den var ren turist by, alt kostede 3 gange så meget og de eneste huse der var, var butikker eller restauranter. Allerede inden vi nåede ind i byen stod der en dame og skreg ”hey guys, come and taste our food it’s soooo good!!!”.

Det var alligevel en meget charmerende by og søde mennesker. Tilbage fra Kuranda tog vi en Sky Rail, den var ligesom the Cable car i Singapore. Det var også meget smukt ligesom tog turen, men det tog kun tre kvarter. Da vi fik fat i camperen igen kørte vi ud til en ny camping plads, som ligger langt uden for lands lov og ret. Den var Mikkel mere vild med end den anden, for den havde fire stjerner. Vi mødte nogle andre danskere og kom hurtigt i poolen og blev der til sengetid.

Mandag d. 28/01 2008
🤒 😠 😥
Tirsdag d. 29/01 2008

Vi tog tidligt af sted fra campingpladsen for at se på nogle træer, virkelig nedern !

Det første træ vi kom til var et Curtain fig tree(Gardin figen træ). Det var kæmpestort. Det blev også kaldt for et dræber træ, fordi det vokser oven på et andet træ og dræber det. Turen var hurtigt overstået, for den var ikke særlig lang. Det næste træ var samme slags og var faktisk større end det første. Det havde dræbt to træer mens det andet havde dræbt et. Vi kunne gå ind i træet eller ind mellem det.

Efter vi havde set det træ tog vi ud til en vulkansk sø, som hed Lake Barrine.

Der mødte vi de to svampebobber fra Mossman Gorge, som i kan se her på billedet.

De hed desværre Bruce og Ronald. De var blevet skyllet ud af skoven (ved siden af søen) af regn. Så måtte vi gå op på en lille restaurant, der lå lige ved siden af. På restauranten fik vi det bedste mad vi har fået på turen. Da vi havde spist tog vi ud til en ny vulkansk sø, som vi badede i.

Da vi fik badet færdigt skulle vi ud på en vandfalds sti. Vi så på tre vandfald i øs regnvejr, hvor vi kunne bade i det sidste. Jeg badede i det sidste mens de andre var kedelige og bare så på.

Efter det halv kølige bad skulle vi køre i cirka 2 timer til Mission Beach. Det havde været en rigtig fed by hvis bare der havde været bedre vejr. Det regnede uafbrudt og vi kunne ikke finde nogen campingplads der havde åben. Til sidst fandt vi et meget dårligt sted, men fint til en overnatning.

Onsdag d. 30/01 2008

Vi tog ind til byen og købte noget badetøj til mor og jeg. Vi kørte til Townsville op ad eftermiddagen og fandt en campingplads hvor vi blev resten af dagen.

Torsdag d. 31/01 2008

Vi tjekkede ud fra campingpladsen tidligt om morgenen, fordi vi skulle ud til et rev akvarium inde i midten af Townsville. Det var et rigtigt flot sted med en masse flotte fisk og skaldyr. Der var sådan et rør man gik i ligesom i Singapore. Inde i akvarierne rundt om røret var der en dykker, der fortalte om alle fiskene. Han fandt også en lille havskildpadde frem ved at kilde den på skjoldet. Den havde gemt sig omme bag et skibsvrag der var inde i akvariet. Efter vi havde fulgt vejen igennem røret gik vejen ud af det store rev akvarium. kill~bill. Lidt nede af gaden (på vej ned til bilen) fik vi en rigtig god is. Efter isen tog vi af sted til byen Airlie beach. Det var en lang tur ud til Airlie beach. Vi fandt en vild fed campingplads med både minigolf, kæmpe svømmingpool med vandruchebaner, fedt køkken med fjernsyn, kæmpe udendørs biograf og kæmpe hoppepude. Om aftenen da vi havde spist aftensmad sad mig og mor og så rejseholdet (for det har de også hernede.). Så kom der pludselig en far med sin lille datter og sagde: det er da dansk tv. Og så kom ham og mor jo selvfølgelig i samtale, typisk voksne. Det var så dagen der gik. :-D

Fredag d 01/02 2008

Vi startede dagen med at gå ned til receptionen og leje nogle minigolf køller. Vi skulle købe boldene. Så dem tager vi med resten af turen. Vi spillede 16 huller på en rigtig flot minigolfbane. Mor gad ikke spille de to sidste så dem gemte vi til senere. De andre danskere fra i går af, havde lejet nogle tennis ketsjere. Så vi byttede stave, så de spillede minigolf og vi spillede tennis. Det spil var godt nok meget sværere at spille end det så ud til, men det var meget sjovt. Da vi var færdige med at spille tog vi et dyp i poolen i en time eller to. Christian prøvede for første gang at svømme uden badevinger.

Så tog vi tilbage til camperen og skrev/skriver dagbog. Ups nu skal vi spise. Så det var det for i dag. Godmorgen, goformiddag, goddag, goeftermiddag, goaften, godnat eller hvad det nu er når i læser det her!

Lørdag d. 02/02 2008

Vi vågnede tidligt, fordi vi skulle på en tur ind til byen med en slags guide. Vi fik alt af vide om byen på mindre end 20 min. vi sluttede ved et marked hvor vi selv skulle gå rundt og kigge. Guiden tog hjem så vi skulle også selv finde hjem igen. Markedet var et hyggeligt lille marked der næsten havde alt. Alligevel købte vi kun lidt drikke og spise og en mango sorbet. Vi tog hjem igen, var lidt i poolen og gik i seng.

Søndag d. 03/02 2008

Vi stod tidligt op, for vi skulle på en tur til Whitsunday Island. Den er kendt for at have den flotteste strand i verden. Vi blev hentet af en tur bus, som kørte os til havnen. På havnen blev vi ført ned til en stor båd. Vi var omkring 20-30 mennesker på en båd der kunne have 100 mennesker, så vi havde dejligt meget plads. Det var en flot tur og der var øer over det hele. Der er 72 øer ned af kysten. Vi ankom til Whitsunday Island som den første ø. Vi skulle også til to andre øer, Daydream Island og Hook Island. Det første syn på Whitsunday, var den flotteste strand jeg nogen sinde har set. Nu forstår jeg pludselig hvorfor det kaldes den smukkeste strand i verden. Vi badede i lang tid, men stadig med stinger suits i skræk for at blive brændt.

Efter at have badet i lang tid sejlede vi videre til Hook Island. Der gik vi en lille tur gennem noget skov hvorefter vi kom til en resort. Der fik vi nogle instrukser til hvordan man snorkler, for tredje gang på den her tur. Efter instrukserne kom vi ud at snorkle. Det var et lidt kedeligt syn indtil man kom cirka 20 meter ud på vandet.

Da vi var færdige med at snorkle tog vi til Daydream Island. Det var bare ren afslapning med is og konkurrencer, som hvem sover først. Da vi kom tilbage til campingpladsen fik vi pizza, tog et spil kort og gik i seng.

Mandag d. 04/02 2008

I dag var sidste dag på campingpladsen. Vi startede med at tage en hurtig tur ind til byen. Vi købte nogle nye hatte, mor gik på net cafe og opdaterede hjemmesiden og vi andre gik ned til stranden og fik en is. Det var så den lille tur, for vi skulle jo hjem til campingpladsen og udnytte den sidste dag der. Vi spillede 12 huller i minigolf inklusiv de to vi manglede, vi hoppede på den kæmpe hoppepude og var rigtig meget i poolen. Vi spillede lidt kort udenfor i det gode vejr og spiste et dejligt aftensmåltid ovre i køkkenet. Da Christian var kommet i seng tog vi et spil kort han ikke kunne være med til og gik så slev i seng.
Tirsdag d. 05/02 2008

Vi kørte af sted til byen Mackay for at besøge en dansk dame hvis mand var australier. De havde inviteret os over, da de snakkede med mor på campingpladsen i Airlie Beach om lørdagen. Vi kørte forbi et vandfald ved navn Cedar falls, der badede vi alle sammen og kiggede efter skildpadder, men vi så ikke nogen. Vi ringede og ringede, men den halv danske og halv australske familie havde åbenbart brændt os af, derfor blev vi nød til at slå os ned på en campingplads der ikke var den allerbedste, men de havde en pool, så det var okay.
Onsdag d. 06/02 2008

Vi tog tidligt af sted til en park kaldet Eungella National Park. På vejen derud kom vi nærmest til en hel flod der løb lige over vejen. Vi turde ikke rigtig at køre igennem den, men da der kom en mini bus og kørte igennem, så kunne vi. Det gik så også fint. Da vi kom frem tog vi ud på en halv lang gåtur til et nyt vandfald, hvor vi også skulle bade. Da vi endelig kom frem var der et hold på en tur. To af dem kom fra Danmark og gav os nogle gode råd til de næste ting vi skulle på turen. Da de var gået var vi de eneste der var der, så vi spiste vores sandwicher gik i vandet og så gik turen hjemad meget hurtigt, for det begyndte at regne og vi blev bange for om vandhullets (flodens) vand ville stige. Der gik heldigvis kun omkring 5 minutter, men alligevel var det allerede steget meget, men vi klarede det. Så tog vi op på toppen af bjerget og fandt en campingplads. Damen i receptionen rådede os til at tage af sted nu hvis vi ville se en Platypus. Derfor tog vi hurtigt af sted til udsigtspunktet der lå ved Broken River. I starten så vi kun skildpadder. Vi var lige ved at give op da der kom en lille en svømmende. Den så super sød ud den lille Platypus (næbdyr). Vi tog tilbage til campingpladsen da der kom en masse larmende mennesker og skræmte den væk. Det var blevet meget sent så vi fik en hurtig aftensmad og gik i seng.
Torsdag d 07/02 2008

Vi vågnede til den mest fortryllende udsigt, da campingpladsen lå på toppen af et meget højt bjerg. Vi spiste vores morgenmad og gik hen til receptionen. Der tjekkede vi ud og købte deres ”meget” kendte hjemmelavede flødeis. Den smagte også rigtig godt!

Vi tog så af sted på den meget buldrende og slingrende tur ned af bjerget(sådan var det i hvert fald bagi.). Da vi endelig kom ned på fast bund igen prøvede mor at køre. Det gik da også helt fint bortset fra det bombede lidt ekstra. Vi kørte i meget lang tid uden at se andet end sukkerrør. Endelig kom vi forbi et sted hvor vi kunne campere. Det var nok det dårligste sted vi har været indtil videre. Der var fyldt med småkravl, men toiletterne var fine og kro mutter serverede noget dejligt mad for os. Vi tog et spil kort da Christian var kommet i seng og gik så selv til ro.

Fredag d. 08/02 2008

Vi kørte fra campingpladsen kl. 10, fordi vi skulle til Rockhampton og ville gerne være der i god tid. På vejen derhen tog vi et lille stop ved nogle grotter. Vi kom på en guidet tur ned i grotterne sammen med 5 andre. Vi så en masse sjove og spændende ting dernede. Vi så en klippe der lignede et næsehorn og en der var et kamel lår. Der var også en sten der lignede Australien. Når man slukkede alt lys var der også en sol plet der lignede Tasmanien på en prik.

Senere førte hun os ind i en slags grotte kirke. Man kunne blive gift derinde og der var plads til 80-100 mennesker derinde. Vi fik at vide at der er lige så god lyd derinde som der er i Opera huset i Sydney og det var der. Da guiden satte en cd på med en der hed Enya lød det som om hun sang fra alle sider af. Da vi var færdige med rundvisningen tog vi videre mod Rockhampton. I Rockhampton fandt vi en campingplads der skulle have det hele, men da vi kom frem havde den kun halvdelen af det. den var god alligevel og de vidste filmen Transformmers sent om aftenen.

Lørdag d. 09/02 2008

Vi lavede ikke andet end at være i poolen og spille tennis hele dagen.
Søndag d. 10/02 2008

Vi tog af sted til Bundaberg, som var et af de steder de to danskere vi mødte den dag hvor vi også så næbdyr.

Der havde vi tænkt os at se på skildpadde udklækning og måske være heldige at se en æg lægning.

På vejen ankom vi til en strand. Der kunne vi bade for første gang uden stinger suits. Nu var vi endelig kommet så langt mod syd, at der ikke var stingers i vandet mere. Vi kørte videre mod Bundaberg og ankom til en lille campingplads lige ved siden af stranden med skildpadderne. Campingpladsen var en af de dårligste vi har været på og alligevel den dyreste.

Vi kom for sent til at bestille en tur ned til stranden med skildpadderne, men tænkte vi måske var heldige og gik ned til det center, hvor det med skildpadderne er. Vi var heldige at de også solgte billetter dernede så vi kom ind. Vi gik rundt inde i centeret og kiggede på alle udstillingerne, da vores guide pludselig siger ”så er der bid” og vi stormer alle sammen af sted. Vi kom ned på stranden, hvorefter vi bliver ført hen til det sted, hvor klækningen fandt sted. Det var helt utroligt at se alle de små skildpadder myldrer op af sandet oven på hinanden, under hinanden og ved siden af hinanden. Det blev bare ved med at myldrer op der var i alt 113 små skildpadder der kom op. Mikkel og jeg fik en lommelygte og skulle så stille os på den vej som skildpadderne skulle gå ned mod havet af. Vi skulle virke som en slags fyrtårn. Det var super sjovt at alle skildpadderne kravlede oven på mine fødder og gennem mine ben. Da vi kom op til reden og fik taget de knuste skaller op fandt vi ud af der var 13 mere der bare ikke kunne op fordi de var blevet begravet i sandet. Så var der pludselig 126 skildpadder.

Tilbage i centeret stod mor og jeg og skulle have legater Mikkel, Christian og far var gået hjem, fordi de ikke gad vente. Pludselig dukkede vores guide op og sagde ”der er en stor hun skildpadde der er ved at lægge æg lige nu skynd jer at kom”. Vi løb selvfølgelig af sted og kom hurtigt til at se den store skildpadde. Det var helt uvirkeligt den så slet ikke naturlig ud.

Da vi kom hjem til camperen fortalte vi, hvad der var sket og de andre var selvfølgelig totalt misundelige. Det havde været en god og trættende dag så vi gik i seng med det samme.

Mandag d. 11/02-13/02 2008

Vi tog fra Bundaberg til Hervey Bay hvor vi hurtigt fandt en campingplads her er vi blevet indtil d. 13 februar og det eneste vi har lavet er læst bøger, været i poolen og været inde i Hervey Bay og været på en 1km lang mole.
Tirsdag d. 14/02 2008

Vi var tidligt af sted kl. 7:00, med regnjakker på, for første gang på turen. Grunden til travlheden var at vi skulle til Fraser Island. Vi blev hentet af en tur bus, der kørte os ned til havnen. Vi sejlede med en meget mærkeligt udseende færge til øen. Vi blev meget overraskede over hvor grimt der egentlig var på Fraser Island. Vi har fået af vide det bare var det flotteste og så er det bare så grimt. Vi startede med en vade tur i vand til lårene. Så skulle vi ud at se på et skibsvrag der ikke lugtede alt for godt. Det begyndte at blive kedeligt da det hele tiden øs regnede og man hele tiden var driv våd der var ikke mange der gad ud og se på farvede sand klipper da vi kom dertil. Min mor var en af de eneste der gad ud i det vejr bare for at se nogle sand klipper.

Vi var på vej tilbage for at spise da en af de andre 4WD-bussers (for det var nemlig sådan nogle vi kørte i, for det var de eneste der kunne køre på de grussede sandveje) ene hjul sprang. Der gik ca. en halv time før vi kom videre. Da vi endelig kom frem til ressorten, hvor vi skulle have mad, spiste vi for fem og Mikkel og Christian spiste for første gang for en, hver. Da vi havde spist tog vi ned til en sø, som hed Lake Mckenci. Det var det dejligste vand jeg nogensinde har badet i. Det var ligesom drikkevand og smagte også sådan. Den er faktisk kendt for at man for silkeblødt hår når man bader i den. Det passede helt klart, vi fik det blødeste hår alle sammen. Vi brugte også sandet til at polere mor og fars vielses ringe. Efter vi havde badet i søen skulle vi hjem ad. Vi tog ned til den mærkelige færge og sejlede hjem med den. Tilbage på fastlandet ventede en tur bus på os. Den kørte os tilbage til camping pladsen, hvor vi fik en is, gik lidt i poolen og så i seng.

Mandag d. 18/02 2008

I dag skulle vi til Australia zoo. Vi var meget spændte, for vi havde fået super gode anbefalinger. Allerede før vi kom ind stod der en dame med en koala bjørn i favnen. Alle dem der arbejdede i zooen, var meget hjælpsomme og på samme tid prøvede de at få os til at passe bedre på dyrene og naturen.

Vi så en masse små shows med fx. Koalaerne og tigerne. Der var også et kæmpe coloseum de kaldte Crocoseum, hvor der er plads til 5000 mennesker. Der så vi shows med slanger, en masse fugle og så selvfølgelig krokodiller. Vi så en masse andre dyr og de havde alle sammen navne. Vi sluttede af med at købe nogle postkort og et spil TOP Trumps med: tykke Fat-Boy, elegante Mia og ældgamle Mr-Freshy på 130 år. Det var dagen i zoo.

Fredag d. 22/02 2008

Så gik vores vej til Sea World. Sea World er en blanding af et akvarium og en forlystelsespark. Da vi langt om længe fandt indgangen og var kommet ind havde vi ikke en anelse om hvad vi skulle gøre. Det endte med at vi tog en cable car, som vi nu har prøvet et par gange, for at få et overblik over stedet.

Vi endte lige foran to store rutsjebaner. Vi startede med at tag en der hed Bermuda trekanten. Den var virkelig godt lavet noget bedre end dem i Danmark. Murene styrtede ned bag os efter vi havde sejlet rundt i to store vulkaner propfyldt med robot aliens. Pludselig gik vulkanen i udbrud og vi var fanget af en ild ring, (ægte ild selvfølgelig)da vi pludselig blev sprøjtet ud af vulkanen. Det var en god oplevelse og den passede til resten af parken.

Vi så en masse vand dyr som fx. hajer, rokker, delfiner, pelikaner og selvfølgelig en masse sjove fisk.

Her så vi også en masse shows, men der var ligesom mere gang i dem her ind i Australia zoo. Vi så vandski show, det flotteste delfinshow i verden og noget helt nyt sesame street show som er nogle dukker som hedder Gul-Hans, Erik, Bent, Kagemonster, Elmer og mange andre der alle bor på sesame street. Christian har nogle bøger med dem så vi kendte dem i forvejen.

Til sidst på dagen tog vi den anden af de to store rutsjebaner og så en 3D film. Da vi var færdig med at prøve forlystelser tog vi hen til vandlandet. Vi prøvede en kæmpe vandrutsjebane og to mindre. Det var et rigtigt fedt vandland og vi blev der indtil de lukkede. Vi nåede lige at købe lidt donuts inden vi blev jaget ud!

Da vi kom tilbage til camping pladsen fik vi en is og mor, Mikkel og jeg nåede lige nogle få minutter i poolen, før vi skulle spise...

Lørdag d. 01/03-04/03 2008

Vi har været hos nogle meget søde og gæstfri Australiere, de sidste par dage. De hed Marti og Marton.

De har simpelthen givet os et helt hus at bo i selvom de aldrig havde mødt os. De lavede morgenmad til os inden vi stod op og vi skulle bare lade som om vi var hjemme, så det har været luksus. Det har været dejligt at komme lidt væk fra camperen og sove i nogle rigtige senge. Der var kun en ulempe når man vågnede af at The mighty Lorenzo (den store hane) galede midt om natten.

Vi hyggede os meget i den tid vi var hos Marti og Marton.

Marti tog os med til en gammel dame, der havde en pool, mens mor og far var i Hunter Valley. De tog også os alle sammen med til en strand en anden gang og deres barn og hendes mand og to børn kom for at sige hej. Kort sagt, vi havde det rigtig dejligt.

Onsdag d. 05/03-09/03 2008

De sidste fire dage har vi været i Sydney.

Vi har lavet en masse ting. Vi startede med at tage til Watson Bay, hvor vi gik en tur med flot udsigt. Tilbage i storbyen igen tog vi en lille pause med at kigge på en mand, der var sindssyg god til at spille didgeridoo. Så tog vi til Manly på en lille shoppetur. Da vi kom tilbage til Sydney igen, fik vi dessert og hjem i seng. De næste dage så vi Opera huset, Botanisk have, Sydney Habour Bridge, Center Point Tower, Darling Habour, Maritime museum, The Rocks og meget mere.

Den niende marts tog vi af sted fra hotellet og fik vores nye camper. Vi kørte ned til The Three Sisters ikke langvarigt, men lige hurtigt. Så fandt vi en campingplads i Blackheath tæt på The Blue Mountains.

Mandag d. 10/03 2008

I dag skulle vi til Jenolan Caves, som er en række af grotter.

Da vi kom frem til grotterne, var det bare om at vælge en af grotterne. Mikkel og Christian var selvfølgelig ligeglade, jeg ville meget gerne ned i én der hed River Cave, men mor og fars ord er jo lov, så det blev en krystal grotte der hedder Orient Cave.

Da der var lang tid til turen i grotten startede tog vi først en lille tur i en meget kedelig grotte. Da vi havde set det hele tog vi ned til en meget flot flod, med det flotteste vand. Det var meget stille og roligt indtil Christian pludselig skreg op ”OHH MY GOD”. Han havde stået stille og roligt i 4-5 min. og kigget på vandet, da der pludselig kommer en slange lige forbi ham. Vi andre stormede tilbage med det samme for at se hvad der var sket. De andre begyndte at gå tilbage til grotterne, men jeg sad lige og kiggede efter en slange eller noget andet levende. Jeg var lige ved at gå, da der pludselig stak et lille slangehoved ud af buskadset. Der lå der så en lang giftslange halvt ude i vandet halvt på land lige foran mig. Jeg rejste mig stille op, mens den bare lå og kiggede dumt på mig. Da jeg kom ud på grusstien løb jeg alt hvad jeg kunne op til de andre og fortalte nyheden.

Vi kom op lige tids nok til at nå turen ind i Orient Cave. Det var fint nok, men jeg holdt fast i at jeg hellere ville ned i River Cave i stedet for at se på krystaller. Efter det tog vi tilbage til campingpladsen i Blackheath.

Tirsdag d. 18/03 2008

Vi tog med en lille, sjov færge til Raymond Island efter at have kørt rundt i Paynesville et stykke tid, hvor vi fik købt ind. På Raymond Island, som ikke var større end en lille by, begyndte vi med det samme at kigge op i træerne. Vi havde fået at vide, at det vrimlede med koalaer, og det var grunden til, at vi kiggede op i træerne.

I starten kunne vi ikke finde nogle, så vi lavede en konkurrence om, hvem der først fandt en koala. Den der gjorde måtte bestemme desserten.

Pludselig så jeg en og så vi en til og en til og en til. Nu var de pludselig over det hele. Vi gik ned mod stranden. Da vi kunne høre brusen fra havet begyndte koalaerne at forsvinde og helt nede ved havet var der slet ikke nogen.

På vejen tilbage tog vi en anden vej, lidt mere outback agtig. Ved en sidevej tænkte vi på at gå tilbage, efter vi havde fundet omkring 16-17 stykker, men vi havde jo en rekord fra nogle andre danskere på 24 at slå, så vi ledte videre.

Vi så kun én koala i hvert træ, men koalaer er jo også lidt af nogle enspændere, så det var meget normalt. Pludselig var der tre i et træ og senere to, og så begyndte de ellers at sidde to, tre stykker i hvert træ, der var endda en mor med en lille unge på maven i et af træerne. Efter en halv time eller der omkring tog vi tilbage til færgen. Christian fandt lige en sidste (nummer 31) og det var nok meget heldigt at det var ham der fandt den, for han var lidt ked af, at han slet ikke havde fundet nogle selv.

Onsdag d. 19/03 2008

Vi kørte tidligt videre fra Paynesville, hvis vi ville nå at se noget i Wilsons Promontory National Park. Vi kørte igennem en port efter at have kørt i lang tid. Så kom der noget landskab man gad at kigge på, flotte strande, bjerge og store flotte skove. Der kom skilte, som vi havde set før med wombats next 10 km og emuer next 7 km og mange andre, men der var også skilte, hvor der bare stod ANIMALS.

Da vi kom frem til campingpladsen, tog vi lige et hurtigt kig på Norman Beach og fik et lille skyl på stranden (det var IS koldt), der lå lige nede for. Da vi kom tilbage fik vi lidt aftensmad og så skulle vi ud og kigge på wombats. Christian så lige en ud af forruden, som Mikkel og jeg også så. Ellers så vi slet ikke nogle på hele turen, så vi gik hjem i seng.

Torsdag d. 20/03 2008

For første gang blev vi ikke vækket af en dreng, der kommer ned fra sengen og siger: ”jeg kan ikke sove mere, jeg er tørstig, jeg skal tisse, må jeg spille computer”. Christian sov nemlig længe. Så vi andre tog et spil kort indtil en stemme sagde: ”hvad spiller I?”.

Da vi var blevet klar, tog vi af sted til Lilly Pilly Gully. Der skulle vi gå en lille Bushwalk. Der skete ikke rigtig noget, andet end at vi fulgte en wombat efter nogle friske krasse mærker i et træ og noget afføring, og så startede vi med snitteriet.

Da vi kørte tilbage fik vi os et bad og gik tilbage igen. Lige da vi kom ind skiftede vejret meget hurtigt fra blå himmel til øs regnvejr. Vi var derfor lukket inde, så vi tog en masse spil kort og fik en masse slik og kager.

Det nåede lige at blive godt vejr før vi gik i seng, så vi skulle ikke høre på de hårde dryp, der ramte taget på camperen.