Her vil Mikkel skrive lidt om hvad han oplever på turen
Onsdag d. 9/1 2008

Singapore

Da vi kom til Singapore startede vi med at køre i taxi over til Night safari hvor vi så en masse forskellige dyr, som fx. aber og leoparder. Vi var inde i en flagermus grotte hvor flagermusene fløj rundt om hovederne om os (en af dem var lige så stor som halvdelen af min arm).

Den næste dag kørte vi taxi op på et bjerg. Der tog vi en tovbane over til en ø. Der så vi:

Undervands museum

3D biograf

Kæmpe regnskyl

Delfin optræden

Gocart ned af bjerget

Om aftenen tog vi hen til et Kinesersted. Det var kedeligt og vi fik rigtig dårlig mad.

Den sidste dag købte jeg et DS-spil med en masse spil.

Vi var også på en kedelig taxi-cykel rundtur.

Om aftenen skulle vi flyve over til Australien.

Torsdag d. 10/1 2008

Darwin

Den første dag i Darwin sov vi rigtig meget. Så fik vi noget mad, der smagte super godt. Så tog vi hen til en butik og der købte vi nogle badeshorts. Så gik vi ud og så kom der et insekt flyvende ind i mit øje og stak mig. Det gjorde rigtigt ondt. Og så købte vi ind.

Næste morgen skulle jeg på Sygehuset fordi mit øje var hævet op. Så skulle vi på en tur og det var kedeligt.

Fredag den 11. januar 2008
Om eftermiddagen var vi ude og sejle. Der kiggede vi efter krokodiller.
Lørdag den 12. januar 2008

Først så vi hulemalerier det var også kedeligt. Men bagefter så vi springende krokodiller, det var supersjovt.

Søndag den 13. januar 2008
I dag var vi ude og se vandfald. Vi var ude at bade i et af dem.
Mandag den 14. januar 2008
I dag skulle vi flyve fra Darwin til Alice Springs. Der fik jeg min nye hat.
Tirsdag den 15. til torsdag den 17. januar 2008

Vi skal nu på en 3-dages tur ud til ørknen. Der skulle vi ud og se Ayers Rock, Kata Tjuta og Kings Canyon. I Kings Canyon var der en rigtig god udsigt.

Fredag den 18. januar 2008

I dag var vi på et sted, vor der var slanger og øgler. Jeg holte en 3 m. lang kvælerslange og 3 forskellige øgler. De var bløde og søde.

Bagefter fløj vi til Cairns.

Lørdag den 19. januar 2008
 I dag lærte jeg næsten at svømme.
Søndag den 20. januar 2008
I dag var vi ude at flyve i luftballon. Det var sjovt, men jeg fik en masse myggestik. Vi talte dem til 45 stik, bare på det ene ben!
Mandag den 21. januar 2008
I dag skulle vi desværre væk fra superhotellet. Men til gengæld skulle vi have camperen.
Tirsdag den 22. januar 2008
Vi stod op og fik morgenmad og så skulle vi kører i bus og sejle ud til revet. Så snorklede vi og bagefter skulle vi sejle i glasbåd. Jeg så en masse fisk, de var flotte. Jeg så også en kæmpe musling, ca. 1,5 m. Det er sjovt at snorkle.

Onsdag den 23. januar 2008
I dag har vi leget og lavet lektier hele dagen, og været i svømmepølen.
Torsdag den 24. januar 2008
 Det har vi også gjort i dag.
Fredag den 25. januar 2008

Vi startede med at køre ud til Mossman Gorge, hvor vi så en masse ting undtagen dyr. I regnskoven regnede det rigtig meget, og der blev vi plaskvåde.

Lørdag den 26. januar 2008

I dag var det Australia Day. Fra Cape Tribulation kørte vi til en 3-stjernet campingplads, hvor vi fik gratis hotdogs.

Søndag den 27. januar 2008

I dag kørte vi i tog og der så vi 3 vandfald og kørte igennem 15 tunneller. På hjemturen kørte vi med Sky Rail. Og så skulle vi køre over til en 4-stjernet campingplads.

Tirsdag den 29. januar 2008

I dag skulle vi ud at se nogle kæmpe træer. Vi så også to vulkan søer og en af søerne var vi ude og bade i. Og bagefter skulle vi ud og se vandfald.

Søndag den 3. februar 2008

I dag skulle vi sejle over til verdens flotteste strand. Så skulle vi sejle i glasbåd. Bagefter skulle vi ud på en ø, hvor vi skulle snorkle. Så skulle vi over på en anden ø, hvor vi spillede kæmpe skak og så en rigtig sej minigolfbane, hvor jeg glemte min hat.

Onsdag den 6. februar 2008

I dag skulle vi ud til en naturpark, hvor vi skulle bade i et vandfald og vi skulle også se næbdyr. For at komme ud til vandfaldet skulle vi køre igennem nogle over svømmede veje. Når vi skulle hjem af begyndte det at regne. Vandet steg, sådan vi blev nød til at skynde os inden vandet blev så højt at ikke vi kunne komme over.

Lørdag den 9. februar 2008

I dag var det hygge dag.

Søndag den 10. februar 2008

I dag skulle vi bade på en strand for første gang uden stingers dragter. Det var sjovt. Da det blev mørkt så vi 126 små skildpadder komme ud af æggene og selv gå ned til vandet. Jeg var et slags fyrtårn, hvor jeg holdt en lommelygte og stod med spredte ben. Nogle af skildpadderne kravlede over mine fødder, det kildede.

Mandag den 18. februar 2008

Australia Zoo

I dag var vi i Steve Irwin-zoo, hvor vi så en masse dyr. Vi så f.eks. krokodiller og en echidna. Vi så også en masse shows. Det har været en sjov dag.

Fredag den 22. februar 2008

I Seaworld

I dag skulle vi i Sea World. Vi prøvede en masse ting, f.eks. tre rutsjebaner. Vi prøvede også en 4D-biograf. Vi var også i badeland, hvor der var en rutsjebane, hvor man skulle sidde i en gummibåd. Det var en god dag.

Lørdag den 1. marts til onsdag den 5. marts 2008

På besøg hos Marton og Marti

Vi ankom til Marton og Marti, som boede på en bjergtop. De havde en masse ting vi kunne lege med. De havde pool, bordtennis, tennis, swimmingpool og en masse legetøj. Vi fik leget og spillet en masse. Det var dejligt at være der, for de var rigtig søde.

Tirsdag den 18. marts 2008

Koalaer på Raymond Island

I dag var vi ude og se koalaer. Vi fandt 31 koalaer. Vi fandt også en baby, den var sød. Den, der fandt den første, måtte bestemme, hvad vi skulle ha’ til dessert. Rasmus vandt. Det var sjovt at lede efter koalaer.